صنایع فلزی ایران سازه

به این مقاله چند ستاره میدهید؟

[ امتیاز از مجموع رای]

امتیاز شما: 0

مقاله درب آکاردئونی :

این مقاله بصورت کامل در مورد محافظ درب ورودی بحث خواهد کرد، با ما همراه باشید:

 

یکی از مواردی که برای هر خانه ای لازم و ضروری می باشد استفاده از محافظی برای درب ورودی خانه است.

 

اما سوالی که بوجود می آید این است که واقعا چه حفاظی برای درب ورودی آپارتمان مناسب است؟ این سوال را باید از چند زاویه مختلف بررسی کرد

 

1- قابلیت اطمینان یا درصد ایمن بودن درب

 

2- انعطاف پذیری یا استفاده مطلوب

 

3- زیبایی و طرح مناسب نسبت به محل نصب

 

4- وزن مناسب برای استفاده کودکان یا افراد سالمند

 

5-کیفیت ساخت و رنگ و طول عمر مفید

 

6- قیمت و هزینه

 

موارد بالا مواردی است که معمولا دقدقه اکثر مشتریان ما می باشد و ما در ادامه سعی بر توضیح موارد بالا خواهیم داشت:

 

به طور معمول درب های ورودی ساختمان به دو دسته درب های لولایی (ساده) یا درب های آکاردئونی (جمع شونده) تقسیم بندی میشوند.

 

با محافظ درب های ساده لولایی شروع خواهیم کرد:

 

حفاظ درب لولایی

 

این نوع از درب ها سری قدیمی محافظ درب ورودی می باشند، بصورتی که برای سخت آنها از تکنولوژی خاصی بهره نمیبریم و فقط کافی است که اصول ابتدایی آهنگری را بدانیم. ساخت این نوع درب ها بصورت معمول با استفاده از قوطی (پروفیل) 20 در 20 انجام شده و بصورت خطوط عمودی یا طرح های آجری انجام میشود. و همینطور در مواردی به درخواست مشتری از چهار پهلو ( استوانه ای با سطح مقطع مربع و توپر) برای بالا بردن امنیت انجام میشود. همین طور برای زیبایی بیشتر هم میتواد از گلنرهای فرفورژه به همراه طرح های چدنی در ساخت و طراحی درب لولایی استفاده شود.

خوب در ادامه برمیگردیم به موارد اولیه و برسسی این درب: از لحاظ ایمنی و امنیت این درب در سطح قابل قبولی قرار دارد به شرطی که از قفل مناسبی برای این نوع حفاظ استفاده شود. قفل مناسب میتوانتد یک قفل 3 شاخ به کلید جهار شیار یا کلید ناودانی باشد. از طرفی بصورت معمول نمیتوان در ساخت این درب نمیتواند از لولای سه پارچه استفاده کرد که این باعث شده باز کمی از سطح ایمنی درب کاسته شود.( در ادامه در مورد لولا توضیح خواهیم داد).

 

قفل درب ورودی

 

در خصوص مورد بعدی این نوع حفاظ درب ورودی دارای انعظاف پذیری ای در حد باز و بسته شدن در زاویه 90 درجه یا در صورت داشتن فضای اضافه 180 درجه میباشد. 

این نوع حفاظ برای خانهایی که دربشان کنار درب همسایه است یا پاگرد کوچکی دارند معمولا مناسب نخواهد بود.

از طرفی معمولا خاک گیر جلوی درب همواره با باز و بسته شدن حفاظ به حرکت در میاید و برای مشتری اذیت کننده خواهد شد.

این نوع حفاظ درب معمولا در طرح های ساده ساخته سفارش داده شده اما میتوان با انواع طرح های فرفورژه نیز آن را طراحی و تزیین کرد.

بصورت معمول این نوع حفاظ در هر متر مربع 24 کیلو وزن دارد اما در طراحی فرفورژه بخاطروجود فلز چدن معمولا از چگالی وزن بالا تری برخوردار میشود.

این نوع حفاظ با کیفیت بالای رنگ کوره ای قابلیت رنگ امیزی را دارد و از قیمت مناسبی ( در طرح های ساده ) برخوردار است.

 

حفاظ ساده درب ورودی

 

و اما محافظ درب های آکاردئونی:

 

این نوع درب ها ظاهری مشبک دارند و از سلول های لوزی شکلی بصورت موازی با هم تشکیل شده اند. بدیل شباهت ظاهری و یا ساختاری مشابه به ساز آکاردئون به درب های آکاردئونی معروف شده اند، محافظ آکاردئونی در طرح های مختلفی با تفاوت های ظاهری و همچنین ضریب ایمنی متفاوت از هم ساخته شده اند اما وجه مشترک تمامی آنها ظاهری مشبک گونه و همچنین جمع شوندگی در داخل ریل میباشد.ساخت این نوع محافظ درب نیاز به ابزار آلات مدرن تری نسبت به محافظ قبلی می باشد. و همچنین برای ساخت و طراحی این حفاظ درب علاوه بر دانش آهنگری و تجربی نیاز به دانش طراحی مهندسی و شناخت محاسبات مثلثاتی از علوم طبیعی می باشد. همانطور که قبلا اشاره شد این نوع حفاظ درب ورودی از ساختاری لوزی شکل به صورت موازی تشکیل شده است به اصطلاح به هر ردیف افقی از این لوزی ها در طول مسیر گل گفته میشد، یعنی اگر درب آکاردئونی از قسمت پایین تا بالا از 3 ردیف کلاف لوزی شکل تشکیل شده باشد به اصطلاح به آن سه گل میگویند.

 

درب 3 گل دو خم

 

همین طور که در عکس بالا مشاهده مینمایید این نوع درب آکاردئونی که به اصطلاح سه گل ساده معروف است از بصورت افقی از پایین تا بالا 3 ردیف کلاف لوزی دارد، همانطور که گفتیم حفاظ های آکاردئونی از انواع طرح ها ساخته شده اند طرح های 3 گل بصورت معمول 35 کیلو گرم وزن دارند.

محافظ های آکاردئونی از تسمه ساخته میشوند تمامی آنچه که در تصویر بالا مشاهده مینمایید بغیر از کلاف قاب دور درب تسمه است. تسمه ها با پرچ به هم متصل میشوند پرچ ها مفاصل متحرکی را برای درب بوجود میاورند. نقاظ ضعف درب های آکاردئونی مفاصل (پرچها ) آن است اگر که بتوان پرچ ها را از محافظ باز کرد شالوده حفاظ آکاردئونی بهم خورده و عملا میتوان آن را باز کرد.

 

درب آکاردئونی طرح 3 گل 4 خم

 

اگر به عکس بالا توجه کنید متوجه فرقی بین این طرح و طرح قبلی از درب های آکاردئونی خواهید شد. بله این تفاوت در همان قسمت هایی است که طلایی شده اند همان خم ها برای محافظت جانبی از پرچ های مفاصل در نزدیک پرچ تسمهای عمودی را خم کرده ایم این خم باعث میشود تا زمانی که فرد سارق با دیلم را در بین تسمها بیندازد تا زمانی که نتواند جوش اتصال بیت تسمهای عمودی را بشکاند نمیتواند پرچ را از محل خود خارج کند. خوب این کار سختی است و نیاز به قدرت بالایی دارد. اما با دریل چطور؟ ایا امکان این وجود داره که قلم یا پیچ گوشتی دو سو رو کنار پرچ بزاره و با چند ضربه محکم پرچ را ازجاش در بیاره؟ متاسفانه بله با این تفاصیر درب باز هم باز خواهد شد!

به عکس زیر نگاه کنید لطفا

 

درب آکاردئنی دوبل

 

با کمی دقت به عکس بالا متوجه خواهید شد که درب آکاردئونی از 3 ردیف تسمه عمودی تشکیل شده است. اما وظیفه تسمه سوم چیست؟ خوب قبل از آن بزارید حفاظ را معرفی کنیم: درب آکاردئونی 3 گل چهار خم با پرچ مخفی.

 

بله وظیفه تسمه سومی مخفی کردن پرچ آن است. از الان به بعد خیالمان از بابت مفاصل درب آکاردئونی راحت است.

 

حالا کمی به قسمت طراحی بپردازیم و دوباره برگردیم به بخش ایمنی درب.همانطور که مشخص است درب های محافظ بسیار تو ظاهر ورودی خونه تاثیر گزاره و خیلی بعید هست که شما حفاظی را خریداری کنید و بعد از مدتی تصمیم به تعویض آن کنید. برای همین انتخاب اول اخرین انتخاب است پس بهتره طرحی را خریداری کنید که از آن راضی باشید.

 

درب آکاردئونی سلطنتی
 

 

به صورت معمول ما برای ساخت درب های محافظمان از دو نوع تسمه ساده یا نقشدار استفاده میکنیم.

 

ایمنی در این دو نوع تسمه اصلا تفاوتی ندارد هر چه که هست برمیگردد به ظاهر و انتخاب شما. درب آکاردئون با تسمه ساده استایل اسپورت و تسمه نقشدار ظاهری دلنواز دارد. برای تصمیم گیری میتوانید به درب چوبی یا ضد سرقت منزلتان توجه کنید تا طرحی را انتخاب کنید که مناسب تر نسبت به ظاهر کنونی منزلتان باشد.

 

درب آکاردئونی طرح فر

 

جدای از نوع تسمه ما تنوعی در ساخت درب هایمان بوجود آوردیم اگر یادتان باشد در قسمت توضیحات درب 3 گل چهار خم بر ضرورت خم ها اشاره کردیم که مراقبت جانبی از مفاصل درب میکنند. حالا در عکس بالا بجای خم تسمه را یک دور کامل به دور خود تابانده ایم. باز هم همان ایمنی را برای مفاصل تضمین میکند البته با ظاهری فانتزی تر!

 

حفاظ آکاردئونی

 

عکس بالا علاوه بر فر از تسمه نقشدار ساخته شده است. جالب است بدانید که هیچ کدام از این درب ها کپی برداری از خارجی ها نبوده و هر چه که هست کار بچهای خودمان است. ساخت گیربکسی که بتواند هم تسمه را نقشدار کند هم آن را طوری فر دهد که تسمه اصطلاحا تاب بر ندارد نیاز به قدرت و سرعت متناسبی با نوع جنس تسمه است که کار راحتی نیست! 

در ادامه به طراحی های ساده تر همراه با افزایش ایمنی درب با ما همراه باشید.

 

درب آکاردئونی 4 گل

 

در عکس واضح است که درب حفاظ 4 ردیف لوزی دارد پس اسمش 4 گل است. از لحاظ ایمنی تقویت شده تعداد مفاصل افزایش یافته وزن افزایش یافته و کارایی بهتری را بما ارائه میدهد. از طرفی ظاهری منظم تر با فواصل کمتری بین گلها را از خود نمایان میسازد در زمان باز و بسته شدن بخاطر تعداد مفاصل بیشتر منظم تر باز و بسته شده و حرکت کم شتاب تری را داراست. این نوع درب در حالت پرچ مخفی و با تسمه نقش دار هم قالیب ساخت و اجرا را دارد.

 

درب آکاردئونی ایتالیایی

 

طرحی که در عکس بالا مشاهده میفرمایید به درب آکاردئونی ایتالیایی معروف است. درب فوق دو گل است یعنی دو ردیف کلاف اصلی دارد، اما از آنجایی که ابعاد گلها دوبرابر حالات معمول است وزنش با درب 4 گل برابری می کند.یعنی از لحاظ ساختار و وزن برابر درب چهار گل است. طراحی اسپرت تری نسبت به برادر خود آکاردئون 4 گل دارد باقیمت و ایمنی برابر. ساخت این درب هم شابلون خاص خود را میخواهد و محاسبات ساختش با بقیه درب ها کمی متفاوت است.

 

درب آکاردئونی طرح 5 گل

 

نظرتون چیه کمی امنیت رو بیشتر کنیم مثلا وزن درب را تا متر مربعی 72 کیلو گرم افزایش بدیم خوب پس باید محافظ آکاردئونی 5 گل دوجداره بسازیم!

این نوع طرح آکاردئونی بصورت دوجداره است یعنی چی؟ یعنی یک درب دو گل در پشت قرار دارد و یک درب 3 گل در جلو (نما) حالا این دو درب را بهم پرچ کردیم یا به عبارتی یک تسمه عمودی مشترک برای آنها استفاده کردیم. حالا دیگه هیچجوره نمیشه با دیلم این نوع درب رو شکوند حتی اگر 5 مرد قدرتمند باشند!

این نوع درب 5 گل بوده درب ابعاد نرمال تا سقف دو متر و 50 سانت فضای خالی در درب بوجود نمیاید چون طول هر گل 50 سانتی متر می باشد. این نوع درب حالت پرچ مخفی هم دارد عکس زیر:

 

درب 5 گل پرچ مخفی

 

در یک جمله کوتاه عکس بالا نمونه 5 گل پرچ مخفی بهترین کار ما است.

 

حالا به عکس های تسمه نقشدار این کار توجه کنید اسم کارهای زیر را درب آکاردئونی سلطنتی گزاشتیم، فکر میکنیم برازنده نام سلطنتی باشه! خودتون ببینید.

 

درب آکاردئونی سلطنتی

 

حفاظ آکاردئونی سلطنتی

 

واقعا درب سلطنتی بودن؟

 

تا الان هر چه گفتیم در مورد ساختار متحرک درب آکاردئونی بود حالا کمی به قسمت چهارچوب و لولا و قفل بپردازیم.

 

چهار چوب درب باید بصورتی باشه که بتونه وزن درب رو تحمل کنه و در طول زمان مستحلک نشه. پروفیل هایی که ما برای ساخت درب استفاده میکنیم ابعاد 30 در 60 هستند بهترین جنسی که در بازار موجود است پروفیل جهان میباشد و ما از پروفیل درجه یک (نه ضایعاتی ) برای ساخت درب استفاده میکنیم واضح است شما بعنوان مشتری با تخصصی غیر از صنعت و آهنگری نمی توانید نوع جنس پروفیل را از روی رنگ تشخیص دهید، ما برای کار و تخصص خود احترام قائلیم و بهترین جنس را برای مشتریانمان خریداری خواهیم کرد.

 تا یادمان نرفته همونطور که در اول مقاله خدمتتون عرض کرم بریم سراغ توضیحاتی در مورد لولا:

لولا ها بصورت معمول در حالت های دو پارچه و سه پارچه ساخته میشود اما تفاوتشان در چیست؟ در تاریخ 98/7/10 بیست هزار تومان!

اگر یادتون باشه سایپا با حذف یک قطعه ضربه گیر از روی درب پراید کلی صرفه جویی کرد! چرا ما نکنیم؟

خدمتتون عرض کردم که ما به کارمان احترام قائلیم و نمیخوایم بخاطر 20 هزار تومان با باز شدن حفاظ آکاردئونی از سمت لولا ابروی خودمان را به خطر بیاندازیم! لولای دو پارچه از دو تکه ساخته شده است یک قسمت برامدگی و یک قسمت تو رفتگی که در مجموع این دو قسمت به اندازه نیم سانتی متر با هم درگیرند، حالا کافیه یک دیلم انداخته شود و فقط نیم سانت کرکره درب را به سمت بالا هل بدیم، اتصال مابین دو لولا قطع شده و عملا درب از سمت لولا ( برعکس ) باز میشه!

اما لولای سه پارچه نقص بزرگی ندارد فقظ کافیه بعد از نصب میله داخلی را جوش بدیم، همین!

 

قفل مخفی درب آکاردئونی

 

تا حالا درب آکاردئونی را از همه طرف محکم کردیم حالا نوبت اینه که یک قفل خوب برای محافظمون انتخاب کنیم.

 

با جوش دادن حلقه میتوان جا قفلی برای درب آکاردئونی تعبیه کرد، اما تنها این کار کافیه؟

 

جاقفلی هایی که ما استفاده میکنیم 8 میل هستند یعنی ضخامتشان 8 میلی متر است اما باز هم جا قفلی در معرض اسیب است و هم قفل، بدیهی است که هر دو بسیار نمایان و قابل دسترس هستند.

 

به عکس بالا توجه کنید، یک قفل کتابیرا داخل چهارچوب درب محکم کردیم حالا حلقه داخل چهارچوب با قفل جفت میشود! الان قفل و جا قفلی از دسترس سارق خارج شده و همچنین قفل تو محل فیکس شده یعنی که لازم نیست شما قفل را هروز جابجا کنید.

 

اسم این طرح قفل مخفی است و روی هر درب آکاردئونی که بخواید تا دو عدد قاب نصب است.

 

در اخر کمی به رنگ درب آکاردئونی بپردازیم. همیشه در هر محصولی رنگ حرف پایانی است. چرا که تمامی زیبایی به رنگ بستگی دارد همینطور طول عمر مفید درب.

 

ما برای تمامی محصولاتمان از رنگ کوره ای استفاده میکنیم، این نوع رنگ را میتوان با ضخامت های مختلف زد برای ما 3 میکرون است، یعنی پورد رنگمان 3 میکرون ضخامت دارد، بصورت خلاصه بالاترین کیفیت!

 

مچکر که وقت گزاشتید و خوندین

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره 09127716460 سجادیان تماس بگیرید.

 

این مقاله برای سایت ایران سازه تهیه شده است و برای هر گونه کپی برداری در فضای وب بدون بک لینک فالو روی کلمه درب آکاردئونی از لحاظ شرعی راضی نیستیم . حتی شما دوست همکار عزیز ;)

 

تاریخ روز:

آخرین مطالب

محصولات

حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی

یک نوع حفاظ از نوع میلگرد با تراکم متوسط امنیت بالا و قیمت مناسب

حفاظ بوته ای

حفاظ بوته ای

حفاظ ارتقا یافته شاخ گوزنی با وزن بالاتر تراکم بیشتر امنیت بالاتر و قیمت نسبتا مناسب

حفاظ لیلیوم

حفاظ لیلیوم

حفاظی سلطنتی ساخته شده از میلگرد بسیار تو در تو و فشرده با نمایی خیره کننده

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی

درب کشویی الهام گرفته از ساز آکاردئون بسیار منعطف و قابل اطمینان با قیمت مناسب

آردواز

آردواز

یک نوع محافظ برای بارش باران و تابش خورشید برای درب ورودی که زیبایی مناسبی را به ورودی خانه شما میبخشد

حفاظ نیزار

حفاظ نیزار

نرده روی دیوار با طراحی نیزار بسیار چشم نواز و ایمن

حفاظ پنجره

حفاظ پنجره

جلوگیری از ورود افراد از طریق پنجره مهم ترین اصل است بصورتی که هم زیبا باشد و هم مستحکم

09128700940
شماره تماس